SK Horolezci Baník Havířov

• STARÝ WEB
  • Patagonské léto

20. 8. 2016 - Bruno, Petr Křístek

Letos jsme konečné poprvé vyrazili do Tater, předpověď počasí byla přívětivá jen na sobotu, proto jsme se rozhodli pro rychlou akci. Volba cesty byla jasná, už několik let se domlouváme, že si spolu vylezeme cestu v západní stěně lomnického štítu Patagonské léto (7+/8-). Plán byl jasný, a tak jsme v pátek po práci vyrazili směr Tatranská Lomnice. Večer dojíždíme na centrální parkoviště (které je k našemu údivu zdarma) v Lomnici. Zvolili jsme strategii přespání v autě a ráno vyrazit po lehku, tak otvíráme nějaká ta pivka a jdeme spát.

16_patagonskeleto01.jpg, 35kB

východ slunce

Ráno vstáváme v 4:30, je krásné ráno, obloha vymetena úplně bez mráčku. Posnídáme, dobalíme poslední věci a v 5:05 vyrážíme směr Lomnické sedlo. V Lomnickém sedle jsme okolo 7:20. O kousek výše v celku lehce nacházíme řetězy, které nás zavedly rovnou až do Téryho kuloáru. S lehkými komplikacemi na druhý pokus nacházíme nástup do naší cesty (první dvě délky společné s Hokejkou) a v 9:20 začínáme lézt.

16_patagonskeleto02.jpg, 265kB

sestup z Lomnického sedla do Téryho kuloáru

První dvě délky jsou lehké a tak směle vyrážíme v teniskách. Třetí délka se odděluje od Hokejky a je papírově nejtěžší. Petr přelézá první těžké místo, ale pak netrefí správný směr a tak padá. Chvíli to ještě zkouší špatným směrem, ale pak to trefí a délku v pohodě dolézá. Další délky už dáváme v kuse, v cestě převažuje stěnové a plotnové lezení po lištách. Během cesty pozorujeme další dvojičky Poláku co se štosují v Hokejce a říkáme si jak je to fajn, že jsme v cestě sami. V horních partiích cesty se trochu kazí počasí a valí se na nás mlha, tak chvílemi nejde nic vidět. V poslední těžké délce máme trochu problémy se směrem cesty, ale na třetí pokus směr trefíme a v 16:05 dolézáme na vrchol. Klasa v cestě mi přišla dost tvrdá, ale cesta to byla moc krásná.

16_patagonskeleto03.jpg, 161kB

Peťa v 5. délce

Na vrcholu využíváme možnosti občerstvení a tak si dáváme dvě pivka a kávičku a míříme po sestupové cestě dolů do Lomnického sedla. V lomnickém sedle jsme se domluvili, s obsluhou lanovky a ta nás svezla alespoň na Skalnaté pleso, odkud už musíme po svých. Ještě si dáme jedno pivko ve Skalnaté chatě a spokojení vyrážíme dolů k autu. U auta jsme okolo osmé večer. Tak vyrážíme do Lomnice na nějaké to pivko a večeři.

Ráno se budíme a nad námi je jasno, ale nahoře to nevypadá moc přívětivě, tak zajedeme do Starého Smokovce na raňajky a vyrážíme směr Ostrava. Po cestě jsme se chtěli ještě zastavit zaléstdo oblasti Tupá skála u Dolného Kubína, ale když jsme došli pod skály, začalo pršet, tak jsme si prohlídli místní sektory, které vypadají těžce, ale pěkně a za deště jedeme domů.