15_kalymnosG_01.jpg, 30kB

Podzimní Kalymnos

Peťa, Alča, Galoš, Bilo

Začalo to v hospodě v lednu až únoru tohoto roku. „Co kdybychom jeli na Kalymnos“? Ptá se mě Galoš. A já mu na to po 4 pivek odpovídám „jasně proč ne, bude prdel“. Vzali jsme s sebou dvé drahé polovičky a jeli jsme.

Nějakou dobu do odletu jsme sháněli základní výbavu, ať tam nejsme úplně za blbce a ještě v době kupování letenek někdy v dubnu jsme si říkali, že by nebylo špatné zajet párkrát na Sulov a trochu si to lezení vyzkoušet. Nakonec se to povedlo jedenkrát, což nebylo úplně podle předpokladu, ale lepší než nic.

15_kalymnosG_02.jpg, 131kB

zatím to je pohoda

Cesta proběhla celkem v klidu až na drobnost, že jsme se v Polsku na cestě do Krakowa ztratili a museli jet asi hodinu po okreskách, než jsme opět trefili naši dálnici. Plaskačka slivovice s lahváčem a otrlým řidičem nám ovšem dodali pocit jistoty, že plánovaný let nezmeškáme a naštěstí se tak i stalo.

15_kalymnosG_03.jpg, 154kB

Alča jako ryba ve vodě

Cestou na ubytko probíhalo vše v poho, kufry se neztratily, doprava fungovala a Mythos v hospodě nám chutnal.

15_kalymnosG_04.jpg, 114kB

asi jde do tuhého ...

A je to tady první den lezení. Máme namířeno do sektoru Odyssey kde cca po 30 minutách vyškrábeme. Další dny bude mírně větrněji, ale dnes je horko a vlhko jak v prádelně. Větřík se ani nehne. Nicméně ani tohle pekelné počasí nás neodradí od prvního výstupu. Peťa s Galošem si dávaj pár cest na rozlez a pak jsme na řadě my. Vše máme na sobě a Galošnám s Alčou natahuje první cestu. Snažím se nejdřív dorvat co nejvíce osmičkový uzel, protože mu nějak nevěřím – snad mě to udrží. Trochu pobledlý v obličeji s říkám „jdu na to“. První cesta super, dobře jsme si zalezli, jen ta nejistota pramenící z nezkušenosti mi zezačátku nedělala dobře, zato Alča byla úplně v pohodě.

Po dvou dnech lezení hlavně je tu rest, tak jsme si půjčili skútry u borce v infocentru jehož vystupování a nalakovaný nehet naznačovaly jisté signály na které bychom si měli dávat pozor. Ale nakonec jsme se parádně projeli po ostrově.

15_kalymnosG_05.jpg, 117kB

Přišly další 2 dny lezení, tentokrát v Odyssey a Zeus. Galoš s Peťou už zkoušejí 7bečka, ale my s Alčou už nemůžem vydržet až budeme mít natažené to naše 4b. 30m Demeter je to tady. Alča leze první a za chvíli je nahoře, já jdu za ní, ale cca v půlce jsem trochu zabloudil a sednutí s propnutím lana nebylo nic příjemného, ale nakonec to šlo.¨

Druhý rest začínal opět půjčením skútra, kdy jsme projeli ostrov směrem do Pothie a vnitrozemím naokolo než minule až jsme zakotvili na severu v Arginontě. Po chvilce koupačky přišla Alča s nápadem, že by si vyzkoušela jízdu na skútru. Začátek dobrý, klidná sebevědomá jízda, otočka a zpátky. Jdu pár kroků za ní, kdyby náhodou. Najednou místo ukončení malé projížďky motorka zrychlila a i se svou řidičkou narazila do zdi. Než jsem k místu doběhnul Alča chtěla opět osedlat motorku, ale omylem přidala moc plynu zvedla ji na zadní a následoval lehký přemet motorky přes cestu. Můj mohutný sprint a urgence „Pusť to!!!“ nezabraly. Nikomu se nic nestalo.

15_kalymnosG_06.jpg, 172kB

ty vole, Bilo na prvním ... asi si to taky uvědomuje :-)

Po oklepání z lehkého šoku zkouším motorku a všechno šlape dobře. Můžeme zase jet dále. Když přijíždíme zpátky na ubytko všímám si, že pravá brzdová páčka je z toho přemetu docela dost ohnutá a bok trošku odřený.

Na terase u lahváče jsme dali hlavy do hromady a vymýšlíme co s tím. „Tu páčku ohneme zpátky“ říká Galoš „tohle už jsem na motorce dělal mockrát“. „No dobře, tak zajedeme někde stranou ať nejsme tak na očích a zkusíme to“ řekl jsem „jen co s těmi škrábanci na boku, to by chtělo nějak zakamuflovat“. Po chvíli mě napadne „ Ali zkus zajít do obchodu a koupit žlutý lak na nehty, zkusíme s tím něco udělat“.

15_kalymnosG_07.jpg, 109kB

Peťa mezi krápníky

Po chvilce se to skutečně povedlo, máme tady žlutý lak na nehty a chuť motorku spravit, jdeme na to. Dorazíme na místo, kde už není takový ruch, přesto úplně klid tady taky není, ale jdem na to. Nejdřív páčka. Zapřeli jsme se pořádně a trochu to šlo, zkoušíme po druhé a zase se to o něco zlepšilo. Do třetice jsme pořádně zarvali a najednou cítíme, že je něco španě – Galoš jde hlavou proti madlu motorky a já cítím, že mi něco zůstalo v ruce.

Galoš vyplivl trochu krve a ptá se mě „mám všechny zuby vole?“ Podívám se na to a říkám „jo jsou všechny, trochu od krve, ale jinak dobrý“. Podívám se co mi to zůstalo v ruce a bylo mi jasné, že páčku už nenarovnáme, ulomila se. Galoš si ještě párkrát odplivl a já jsem v mezičase zkusil vyzkoušet lak na nehty, natírám to a říkám si „co to je kurva za šmejd“. Za chvíli dojde Galoš a dívá se mě jak na magora „co děláš ty pičo ta páčka je stejně v hajzlu“. „No jo no“ odpovídám „aspoň jsem to zkusil“.

15_kalymnosG_08.jpg, 98kB

nelepší je sladká tečka po jídle

Večer jsme šli motorky vrátit, když jsem se zmínil o lehké nehodě začal mi Řek naznačovat, že to je skoro na oběšení, ale nakonec to dobře dopadlo. Další dny jsme kombinovali lezení, koupání a pohodu na terase s večeří v místních restauracích.

Prostě pohoda na dovolené :-)