15_kalymnos_01.jpg, 45kB
26. 4. - 10. 5. 2015
Alesh, Míša, Majkl, Amálka, Jana, Roman

Loni na podzim se Alesh vrátil z Kalymnosu celý natěšený, že jsou z toho i doma nadšení, což se musí využít a zavčas koupit letenky. Dvě děti jsou dvě děti, o ty se musí postarat a to si vyžaduje spolupráci dalších lidí, takže loví po okolí, kdo že by jel taky. Podlehl jsem vábení a jdeme do toho. Konstalace květnových svátků je příznivá, takže 14 dní jen za 8 dní dovolené, to velmi slušný poměr cena/výkon. Teď jen sehnat ubytko. Alesh už má vybráno z podzimu, my hledáme. V Myrties, kde jsme byli minule, jsou pokoje pro 3 a je od Aleshovců daleko, takže to musí být něco v Masouri. Nakonec vybíráme studio Artemis.

15_kalymnos_02.JPG, 106kB

bez komentáře

Před odjezdem se rozjíždí aféra kolem uprchlíků směřujících na pozvání paní Merkelové do Německa. Trochu obavy před odjezdem, ale realita je úplně v pohodě. Uprchlíka jsme nezahlédli.

Letíme z Krakowa. Odlet brzo ráno. Na Kosu sice jede hned autobus do Mastichari, ale lodičky nejezdí tak často, ještě nění plná sezóna. Po cestě je Janička celkem unavená, tak na pláži usíná. Majklík si užívá písku a furt něco kutá. A my musíme asistovat.

15_kalymnos_03.JPG, 144kB

tak tohle není ona, naše byla kapku větší

Na Kalymnos cestujeme malým trajektem. Je neděle, mimo sezónu, a to nejezdí autobusy, tak musíme taxíkem, který nás vyhazuje přímo před studiem. Ubytko je celkem fajn, nic hrozného, ani žádný luxus, nejlepší na našem ubytku je terasa a výhledy. To se s naší kopkou v Myrties předloni nedá srovnat. Kuchyňka má sice rezervy, ale po urgenci dostaneme prkýnko a to mi k uspokojivému vaření stačí. Ve varné konvici jsou nějaké divné káblíky. A jo, podařilo se mi vyhodit jistič. Majitel to opravil lepící páskou a vaříme dál.

15_kalymnos_04.JPG, 128kB

místní MHD na Telendos

Lezení. Kdo tu nebyl nepochopí. Neříkám, že ráj, ale dost dobrý. Scénář je stejný. Ráno do skal. Vytáhnout pár cest, aby si zalezla Míša, ta to kolem poledne většinou balí a jde s dětmi k moři. Alesh ještě napere dvě tři cesty a pádí za rodinkou. Tou dobou je už většinou slunko, takže už to není příjemné, ale dáme ještě jednu dvě cesty a kolem čtvrté páté se sbíráme dolů.

15_kalymnos_05.JPG, 144kB

místní zastávka

Cestování autobusem se tu od minula pohoršilo. Možná jen, že ještě není lezecká sezóna. Tam jezdí o hodinu později (8) a zpět o hodinu dřív (15) než předloni na podzim. Takže na lezení zas tak moc času není, a tak jsme tohle zkusili jen jednou na Ghost Kitchen.

15_kalymnos_06.JPG, 215kB

Grande grotta

Dvakrát jsme byli na Telendosu, a to proto, že tam je většinu dne stín, jsou tam nové sketory a za další, bláhově jsme si mysleli, že tu nebude tolik lidí. Chyba lávky. Vidina stínu a neolezených nových lehčích cest tu přivábila spousty lidí. Ale má to atmosféru. Ráno loďkou po moři, vyskáčete z lodi přímo na skalní břeh a pokračujete pěšky. Zpátky čekáte na loďku jako na MHD. Tam a zpět to vyšlo na 10 euro, myslím. Lezli jsme v sektorech Pescatore, Irox, Lambda a Eros.

15_kalymnos_07.JPG, 72kB

trochu Devils Tower ...

Po večerech popíjíme pivko, ne ale v lezecké hospodě, ale ve studiu plecháčky. Cenový rozdíl za to stojí :-). Taky korzujeme po lezeckých obchodech, kterých tu za ten rok a půl přibylo snad 6 (z původních 2).

15_kalymnos_08.JPG, 86kB

nechcete koupit?

Máme tipa na super sektor - Secret Garden, v severní části ostrova. Volíme variantu auto, která je na rozdíl od 3 skútrů levnější, no toho 1 pasažéra navíc (celkem nás je 6) snad nikdo řešit nebude. Pověsti nelhaly, je to tam super. Má to jednu mouchu a tušíte jakou. Lidi. Ani delší nástup je neodradil. Krásné 3D lezení od 6c nahoru.

15_kalymnos_09.JPG, 56kB

někdy je to i takové vzdušné

14 dní uběhlo jako voda a je třeba se vrátit. S Janou volíme strategii finanční úspory a jistoty odletu, a tak odjíždíme na Kos už v sobotu večer. Můj plán ušetřit za taxíka z Mastichari byl dost blbý, je to daleko a Janička pod tíhou batožiny úpěla. Naštěstí nám zastavil taxikář, který nás tam hodil za cenu autobusu. Pak už jen přečkat noc na letišti a ráno se shledat s Aleshovci.

15_kalymnos_10.JPG, 166kB

Secret Garden pozdě odpoledne

Máme zpoždění, což se nám nehodí do krámu. Nemáme domluvený odvoz jako Aleshovci, tak jsme koupili jízdenku u Tigerexpress. Nikde jsem se nedočetl, kde ten minibus stojí, takže běžíme a voláme kde jsou. Naštěstí všechno klapne. Ale budou to nějací filutové, aby nemuseli platit, tak zastavujou v zatáčce za odbavovací halou. Ale už sedíme, jsme v klidu. Nějaké protivné baby chtějí pustit klimu (prý je horko - 10. května ..., bych je poslal na Kalymnos), která v sobě měla nějaké bacouchy a tak nemohu zúročit formu, kterou jsem na Kalymnosu získal (snad) a další 3 týdny promarodím.

A to je fakt všecko. Hore Zdar.

15_kalymnos_11.JPG, 66kB

Telendos - prý vypadá jak želva