Badgastein

Ivan, Colombo, Předseda, Peťa, Bruno, Jarin

Je to každý rok stejné. Velká očekávání a předsevzetí, že ta letošní ledolezecká sezóna bude stát konečně za to, ale skutečnost je většinou tragická. Nějak nejsou v okolí lidi a podmínky na lezení jsou poslední roky taky vrtkavé, obzvláště v rozumné dojezdové vzdálenosti.

15_badgastein01.jpg, 106kB

uvolnění nahoře

A letos tomu nebylo jinak. Po slibném začátku, takové rozgřivce na Plačlivé v Roháčích jsem byl pln očekávání nadcházející sezóny. Ale až v únoru jsme se konečně domluvili. A to nakonec 2 auta. Zima slabá, podmínky nic moc, tak jsme vsadili na jistotu a vyrazili do Iceareny v Badgasteinu.

15_badgastein02.jpg, 84kB

dnes ještě nekončíme - ještě poslední délku nálevky

Říkám 2 auta, takže kdo vyrazil. V našem autě byl Colombo, Ivan a já. V druhém Bruno, Jarin a Peťa Křistek.

V sobotu jsme se probudili do podmračeného dne. A už kolem nás chodily dvojky do Mordoru. Ti rakušáci to tu mají asi jako rozlezovku nebo co. No my zas takoví borci nejsme a jako první led sezóny to opravdu pokoušet nebudeme. Máme to sice s Ivanem vylezené, ale ještě by to chtělo sportovně – bez poutek :-). Zjišťujeme, že nás tu je z Ostravy a ČR kapánek víc.

15_badgastein03.jpg, 106kB

naše dnešní cesta

Vybíráme kratší, ale svižný ledík vlevo od nálevky Fenstergucker WI5. Dnes lezu s Brunem, což do češtiny přeloženo nakonec znamená, že se na první konec nehrne. Po první rozehřívací délce nás čeká to hlavní. Vybírám si svůj směr a jdu na to. Je to bitka, ale dávám to vkuse. Není moc zima, takže příliš nemrzneme, ale zase mokneme. Je to celkem krátké, asi 120 m, den ještě nekončí, takže při sestupu se zastavujeme a dáváme si poslední délku nálevky, tu nad hrdlem. Pěkných 50 metrů. Takže už jen slanit a sejít po rampě dolů. K autu dorazíme za světla a hned jdeme do zásob, které každý přivezl. Je to celkem rychlá smršť, takže výsledky se brzy dostavují. Když došly zásoby, jdeme k dědulovi do penzionu na pivko. Teplo s náma dělá divy, zvlášť s některými, účinky alkoholu a únavy se umocňují. Ivan vyžaduje lehký dohled, ale zvládneme ho uložit a můžem jít spát.

15_badgastein04.jpg, 99kB

Peťa Křístek s Jarinem v cestě Hendor WI5

Ráno kolem nás zase sviští rakouské dvojice. Těžce se zvedáme a vyrážíme do hory. Brunovi to včera stačilo a dnes jde s Jarinem lyžovat, takže mým parťákem se stává Peťa. Dnešním cílem je nálevka - Federweiss-Fall VI4, lezu ji sice už poněkolikáté, ale to vůbec nevadí. Spolu s námi je tu i Ivan s Colombem. My lezeme vlevo, oni vpravo, takže si nepřekážíme. Je ještě tepleji než včera, takže obzvláště druhá délka, kterou leze Peťa je totálně vodnatá a jsou tu regulérní sprchy a vodopády. Nahoře jsme totálně mokří. Třetí den lezení bychom asi nedali. Takhle to jen naházíme do báglů, hezky dolů a domů.

15_badgastein05.jpg, 130kB

ty naše konce u piva

Tak a to bylo z letošní ledové sezóny všechno. Bohužel. Takže jako už pokolikáté – „ale příští rok to už konečně vyjde!“…. :-)

Nezbývá než těšit se a doufat.